Dersin Adı | Hukuk ve Toplum |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LAW 322 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hukukun toplumsl boyutunu vurgulamak ve bu çerçevede hukuk ile sosyolojinin çok yönlü ilişkisini gözler önüne sermektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders hukukun toplumla çift yönlü ilişkisini, bu ilişkiye dair temel kavramları ile klasik ve modern teorileri kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hukuk ve Toplum Çalışmalarına Genel Bir Bakış | Vago, S. ve Barkan, E. S., (2018) Law and Society, 11. Baskı, s. 3-12. |
2 | Hukukun Temel Toplumsal İşlevleri ve Toplum Teorileri | Vago, (2018), s. 17-22. |
3 | Hukuk Sistemlerinin Evrimi | Vago, (2018), s. 32-35. |
4 | Hukuk ve Toplum Teorileri | Vago, (2018) s. 36-47. |
5 | Hukuk ve Toplum Alanında Güncel Yaklaşımlar-İşlevselci Yaklaşım ve Çatışmacı/Marksist Yaklaşım | Vago, (2018) s. 48-52. |
6 | Hukuk ve Toplum Alanında Güncel Yaklaşımlar-Eleştirel Hukuk Çalışmaları, Feminist Hukuk Teori, Eleştirel Irk Teorisi | Vago, (2018), s. 52-55. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hukuk ve Sosyal Kontrol | Vago, (2018), s. 133-163. |
9 | Hukuk ve Sosyal Değişim | Vago, (2018), s. 207- 216. |
10 | Sosyal Değişim Aracı Olarak Hukukun Avantajları ve Sınırları | Vago, (2018), s. 217-224. |
11 | Hukuk Eliyle Değişime Direnişin Sosyal, Kültürel, Psikolojik ve Ekonomik Nedenleri- Türk Hukuk Resepsiyonu Örneği | Vago, (2018), s. 225-231. |
12 | Hukuka Neden Uyarız? | Tyler, T., (2006) Why People Obey The Law, Princeton University Press, s. 161-178. |
13 | Sivil İtaatsizlik | Thoreau, H. D., Civil Disobedience. (Kaynak öğretim elemanı tarafından temin edilecektir.) |
14 | Hukuk ve Mahremiyet-Panopticon Toplumu | Lippman, M., (2015) Law and Society, Sage, s. 499-510. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Vago, S. ve Barkan, E. S. (2018) Law and Society, Routledge, 11. Baskı, 2018. ISBN 9781138720596 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Tyler, T. (2006) Why People Obey The Law, Princeton University Press, 2006. ISBN: 978-0-691-12673-9 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 24 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | |
Final Sınavı | 1 | 72 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest